Vyhľadávať v tomto blogu

utorok 17. februára 2015

Päťdesiat odtieňov slobody (SK) 2013 Prológ


Prológ




Mamička! Mamička! Mamička spí na zemi. Už spí veľmi dlho. Češem jej vlasy, pretože to má rada. Nebudí sa. Trasiem_s ňou. Mamička! Bolí ma bruško. Bruško má hlad. On tu nie je. Som smädný. V kuchy­ni si pristrčím stoličku k umývadlu a pijem. Vyšplechol som si vodu na modrý sveter. Mamička stále spí. Mamička, vstávaj! Nehýbe sa. Je studená. Beriem svoju dečku a Mamičku prikrývam, líham si k nej na lepkavý zelený koberec. Mamička stále spí. Mám tu dve autíčka. Pre­tekajú sa spolu na podlahe pri Mamičke. Myslím, že je Mamičke zle. Hľadám niečo na jedenie. V mrazničke je hrášok. Je studený. Pomaly ho jem. Bolí ma z neho bruško. Spím vedľa Mamičky. Hrášok je preč. V mrazničke je ešte niečo. Divne to vonia. Olížem to a lepí sa mi na to jazyk. Pomaly to jem. Nechutí to dobre. Pijem vodu. Hrám sa s au­tíčkami a spím vedľa Mamičky. Mamička je veľmi studená a vôbec sa nebudí. Otvárajú sa dvere. Prikrývam Mamičku svojou dečkou. Je to on. Do riti. Čo sa to tu kurva stalo? Tá hnusná bláznivá suka. Dočerta. Straf sa mi z cesty, ty malý oplan. Kopne do mňa a ja si buchnem hlavu o podlahu. Bolí ma to. On niekomu volá a potom ide preč. Zamyká dvere. Líham si k Mamičke. Bolí ma hlava. Je tu pani policajtka. Nie.

Nie. Nie. Nedotýkaj sa ma. Nedotýkaj sa ma. Nedotýkaj sa ma. Zosta­nem s Mamičkou. Nie. Nechod'ku mne. Pani policajtka mi berie dečku a chytá ma. Kričím. Mamička! Mamička! Chcem Mamičku. Ale slová sú preč. Nemôžem hovoriť slová. Mamička ma nepočuje. Už nehovo­rím slová.

Christian! Christian!" Jej hlas je naliehavý, ťahá ho z hlbín nočnej mory, z hlbín beznádeje. „Tu som. Tu som."
Prebúdza sa. Ona sa nad ním skláňa, drží ho za plecia a trasie s ním. V tvári sa jej zračí bolesť a modré oči má zaliate slzami.
Ana," zašepká bez dychu, na jazyku pachuť strachu. „Si tu."
Samozrejme, že som."
Snívalo sa mi... "
Ja viem. Tu som, tu som."
Ana," vydýchne jej meno, ako by to bola mantra, ktorá ho ochrá­ni proti tej čiernej úmornej panike, ktorá ho pohlcuje.
Ššš..., som pri tebe." Pritúli sa k nemu, ovinie sa okolo neho, jej teplo mu preniká do útrob, zaháňa tiene, premáha strach. Ona je slnečným svitom, je svetlom, je... jeho.
Prosím, nehádajme sa," prosí ju a objíma.
Máš pravdu."
Ten sľub. Kašlem na poslušnosť. Ja to zvládnem. Nejakú cestu už nájdeme," rinie sa mu z úst v návale emócií, zmätku a znepokojenia.
To vieš, že áno. My vždy nájdeme cestu," zašepkám, pritlačím svoje pery k tým jeho a vrátim ho do súčasnosti.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.